מוכנות שיא מוכנות שיא

מוכנות שיא

חן אלבז ונועם אסולין

רגע אחרי שהסתיים תרגיל "אגרוף המחץ", תפסנו לשיחה את רס״ן רעות יצחק, מפל"גית לוגיסטיקה בזירת אשדוד, על האתגרים במוכנות המערך הלוגיסטי בעת לחימה

רס"ן רעות יצחק נכנסה לתפקיד מפל"גית לוגיסטיקה בזירת אשדוד בספטמבר האחרון, כשלעיניה מטרה ברורה: לדאוג למעטפת לוגיסטית מקיפה לכלל משרתי בסיס אשדוד, בשגרה ובחירום. עם חיוך מאוזן לאוזן, אסרטיביות ונחישות, רס"ן יצחק מתכללת את כל הכרוך בלוגיסטיקה של זירת אשדוד, החל מאספקת מזון, דלק ותחמושת, וכלה בכלי רכב וציוד מבצעי.

בשבועיים האחרונים התקיים תרגיל "אגרוף המחץ" הכלל-צה"לי, בו תרגלו זרועות ואגפי צה"ל התמודדות עם אתגרים מבצעיים מגוונים של לחימה בכמה זירות במקביל.
במסגרת התרגיל ביצעה זרוע הים תרגול לחימה במתאר רב-זירתי, בו לקחו חלק עשרות כלי שיט, בדגש על יכולות תקיפה והגנת גבולותיה הימיים של ישראל, תוך שמירה על ריבונותה ואבטחת נתיבי השיט.

תפקידה של פלגת הלוגיסטיקה ותפקודה הרציף בשגרה מבטיח את המוכנות המבצעית שלה לכל תרחיש אשר עלול לקרות בזמן חירום ועל כן, נדרשת ירידה לפרטים ותשומת לב מירבית בכל הנוגע לארגון הציוד והאספקה בצורה הטובה ביותר.

כחלק ממתן מעטפת מקיפה לכלל הצרכים הלוגיסטים בזירה על מנת להבטיח מוכנות מלאה ללחימה, פלגת הלוגיסטיקה בזירת אשדוד מוכנה לכל תרחיש. "בעת חירום, אנו נערכים לתגבור המלאי בכלל התחומים. עלינו לדאוג לכל צרכי הבסיס בכל רגע נתון על מנת שהתפקוד הרציף לא ייפגע".

כשאנו שואלות אותה מהו סוד ההצלחה של הפלגה היא עונה בהחלטיות - הרכב האנשים. "המשאב החשוב והחיוני ביותר בפלגה הוא המשאב האנושי. משרתי הפלגה מקצוענים ויודעים לתת מענה מלא, כל אחד בתחומו, הן בהיבט תכנון המלאי והן בהגדרת מלאי המינימום בכל תחום והזמנת אמצעים לעיבוי המלאי".

"האתגר הבסיסי שלנו הוא שמירה על רציפות תפקודית, שאומרת לדאוג ולוודא שלכולם ניתן מענה לצרכים הבסיסיים. אך האתגר המשמעותי ביותר הוא ניהול כוח האדם בפלגה, הדורש סנכרון בפן המקצועי ובפן האישי. כמפקדת הפלגה אני מבינה שעל מנת להצליח להוביל את האנשים שלי להישגים ולהצליח לעמוד במשימה שלנו, עלינו להיות מגובשים, מאוחדים ולשתף פעולה", היא מרחיבה, ומסכמת: "הפלגה לוקחת חלק פעיל ומשמעותי בכלל הפעילויות בזירה ומאפשרת רצף תפקודי פעיל וחושב לשמירה על ביטחון המדינה, וזאת הסיבה שאני פה".

התארגנות לקראת עריכת תרחישי התרגיל בבסיס אשדוד
התארגנות לקראת עריכת תרחישי התרגיל בבסיס אשדוד

עוד כתבות בנושא

loading...