שישי אישי: להיות סטי"לן שישי אישי: להיות סטי"לן

שישי אישי: להיות סטי"לן

נועם אסולין

בשבוע שעבר נחשפו סיכות הסטי"לן למתגייסי אוג' 2022 בטקס מרגש שנערך בבסיס חיפה. אחד מהמצטיינים הוא רב"ט לאון בולוטוב - הכירו אותו

הורים, חברים ובני משפחה נספים התכנסו בשבוע שעבר בבסיס חיפה על מנת לחלוק כבוד ליקיריהם - הלוחמים הימיים בסטי"לים שהתגייסו באוגוסט האחרון לשורות הצבא וכעת - זכו לקבל סוף-סוף את הסיכה הנחשקת של שייטת 3 - סיכת הסטיל"ן.

הטקס נערך בראשות מפקד שייטת 3 אל"ם ארז בן ציון, מפקדי השייטת ומשפחות הלוחמים. בין מקבלי הסיכה, היה גם רב"ט לאון בולוטוב, שקיבל את בן 19, במקור מפתח-תקווה ומאז הגיוס לצבא - מנשר.

שייטת 3 פועלת במרחב חיוני ביותר - התווך הימי, בו כמות ההזדמנויות כמו גם האתגרים רבות. לוחמיה מפליגים ומבצעים פעולות נועזות הרחק מחופיה וגבולותיה של מדינת ישראל. בין משימותיה של השייטת ניתן למנות הגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים, שיתופי פעולה עם כוחות היבשה וחיל האוויר, שמירה על העליונות הימית של מדינת ישראל, מבצעים לאיסוף מודיעין, מניעת חדירת גורמים עוינים לישראל דרך הים והרשימה עוד ארוכה.

ספינות הטילים מצוידות במערכות נשק מהמתקדמות בעולם, שתוכננו להתמודד מול מגוון רחב של איומים. מלבד מערכות הנשק מותקנות בספינות גם מערכות איתור וגילוי הכוללות מכ"מים בעלי טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך. השילוב בין מערכות האיתור ומערכות הנשק הופך את ספינת הטילים לאחת מהפלטפורמות הייחודיות ביותר הקיימות בצה"ל. באמצעות כך מסוגלת ספינת הטילים לבצע מגוון רחב של משימות.

בשבוע  שעבר נחשפו סיכות הסטי"לן למתגייסי אוג' 2022 בטקס מרגש שנערך בבסיס חיפה. אחד מהמצטיינים הוא רב"ט לאון בולוטוב - הכירו אותו
"ההכשרה שלנו אורכת כחצי שנה. היא כוללת המון אקטים פיזיים ולימודים, מכינים אותך לשירות בים. זה שונה לגמרי המחיים שהיו לי לפני שהתגייסתי, ההכשרה גרמה לי להיות הרבה יותר אחראי, חדור מטרה ובוגר. אני מרגיש שהשתפרתי כב אדם והתפתחתי המון"

כאמור בטקס חלוקת סיכות הסטי"לן, הוכרז רב"ט לאון כמצטיין פלגה 32, הפלגה אליה הוא משתייך, לדבריו - הוא מספר כי הבחירה בו ריגשה אותו והפתיעה אותו. "לא ציפיתי להיבחר כמצטיין, מאוד התרגשתי שהכריזו עליי בחזרות לטקס. להיות סטי"לן בשבילי זה להיות אסרטיבי ומשימתי, לדעת לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר ולמצוא את הדרך להצליח במשימה בדרך הכי טוב שאפשר".

עוד כתבות בנושא

loading...