היי בק"שית, אפשר שאלה? היי בק"שית, אפשר שאלה?

היי בק"שית, אפשר שאלה?

נועם אסולין
סמל גילי זונדר בת ה-20 ממושב אמנון היא בק"שית במש"א (מוצב שליטה אזורי) ראש הנקרה. היא התגייסה לשורות הצבא בנובמבר 21' ומאז עברה כברת דרך בשירות, שבמהלכו גם קודמה לתפקיד האחמ"שית. היום, היא מגיעה במיוחד על מנת לענות על כל השאלות הכי מעניינות על התפקיד שמבטיח את הגנת הגבולות הימיים של מדינות ישראל בכל רגע נתון.

מה זה אומר בעינייך להיות בקרית שליטה ימית?
"בעיניי להיות בקרית שליטה ימית זה להבין שאת עושה את התפקיד הכי משמעותי שיש. זה להבין שאת נמצאת באירועים שמשפיעים באופן ישיר על ביטחונה של מדינת ישראל בשגרה ובחירום, שגורמים לך להבין כמה אחריות וחשיבות יש למקום שלך ולעבודה שלך. הדבר שאני אישית הכי אוהבת בשירות שלי זה החברות המיוחדת שיש בין כל הבנות במוצב. כל אחת דואגת לשנייה כמו לאחות, אנו משפחה אחת גדולה".

מה האתגרים שהתפקיד מביא איתו?
"תפקיד הבק"שית הוא תפקיד אינטנסיבי שדורש ממך להיות מרוכזת ומפוקסת שעות רצופות. ההסתגלות בהתחלה לשגרה החדשה היא לא קלה, אבל עם הזמן את לומדת להכיל אותה, להנות ממנה וכמובן לומדת לנצל את הזמן בין המשמרות לנוח ולבלות. במהלך המשמרות את מבינה את חשיבות התפקיד ואת האנשים שאיתם את מעבירה את השירות, ונהנית מהחוויה".

איך התמודדת עם האתגרים האלה?
"בתחילת ההכשרה הגעתי עם חששות, אבל מאוד מהר הבנתי שהגעתי למקום הנכון. הכרתי חברות לכל החיים, למדתי המון על התפקיד ובמיוחד על עצמי. התמודדתי עם אתגרים שרק חיזקו אותי והמש"א הפכה למשפחה השנייה שלי".

ספרי לי על חוויה משמעותית מהשירות שלך
אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר שחוויתי בשירות שלי הוא הקידום שלי לאחראית משמרת במי"ק (מוצב ידיעות קרב, חדר מבצעים). תפקיד האחמ"שית הוא לנהל את המשמרת יחד עם קצין השליטה הימית ו"סמ"כית" (בק״שית שקודמה לדסק השליטה והבקרה) ולעבוד באופן ישיר מול כלי הביטחון השוטף בים וכוחות חי"ר בגזרה. אני יכולה להעיד בכנות שאני יוצאת מכל משמרת עם תחושת סיפוק, שליחות ואחריות ענקית".

איזה טיפ היית נותנת למתגייסות חדשות לתפקיד?
"הטיפ שלי למתגייסות הוא לבוא בראש פתוח, רצינות והכי חשוב - באווירה טובה ובידיעה שאת הולכת לבצע את התפקיד שלך על הצד הטוב ביותר. תפקיד הבק"שית הוא תפקיד מדהים, משמעותי ואחד מהגורמים המשמעותיים ביותר בהגנה על הגבול הימי של מדינת ישראל".

עוד כתבות בנושא

loading...