אפשר להשיג הכול אפשר להשיג הכול

אפשר להשיג הכול

נוי עזרא

סיפורו של סמל ט׳, צוללן ממחזור 125, שהצליח להתגבר על אינספור אתגרים בדרך לחלום שלו: לשרת בשייטת הצוללות

סמל ט׳ יסיים בימים אלו את קורס צוללן היוקרתי במחזור 125 וימשיך בגאווה את המורשת המשפחתית בזרוע הים כצוללן בשייטת 7.
המסע שעבר סמל ט׳ בדרכו להגשמת החלום אינה דרך רגילה, אך בסיפורו הוא מוכיח לנו שאם רוצים להגשים חלום ולא נותנים למכשולים שבדרך לעצור בעדנו - בסופו של דבר מצליחים.
סיפורו של סמל ט׳, צוללן ממחזור 125, שהצליח להתגבר על אינספור אתגרים בדרך לחלום שלו: לשרת בשייטת הצוללות
(צילום: באדיבות המרואיין)
סמל ט׳ התמיין כמלש״ב לשייטת הצוללות וחלם להמשיך את המורשת המשפחתית בזרוע הים בכלל, ובשייטת הצוללות בפרט.
אביו שירת בעברו כסגן ב״דבורים״, ספינות הבט״ש; אחיו שירת כקצין בדבורים, קצין שליטה ובימים אלו כקצין בשייטת הצוללות; ונוסף על כך אחיו הבכור בוגר קורס צוללן 113 ומשרת כיום כצוללן ביחידה.

 

ימים אחדים לפני שניגש לגיבוש, השלב האחרון בדרך אל המטרה, נפצע סמל ט׳ באימון משותף עם חבריו לאחר תקופה ארוכה של אימונים ועבודה קשה. הוא נאלץ לדחות את הגיבוש.
אך זאת לא הייתה הפעם האחרונה בה סמל ט׳ נקלע למכשול מסוג זה ולאחר תקופת אימונים נוספת הוא פרק שנית את הכתף, ויום לפני הגיבוש החוזר נאלץ לבטל את הגיבוש.
סמל ט׳ הבין שיש לו בעיה מורכבת יותר משחשב בכתף ויצא לסדרת טיפולים כדי להחלים ולמנוע פציעות נוספות, אך לאחר שהחלים הוא הבין שאת הגיבוש לשייטת הצוללות שכה חיכה לו הוא כבר איבד.
(צילום: דוברות זרוע הים, מורן משה)
סמל ט׳ החליט שהוא לא עומד לוותר והתגייס כלוחם ימי ובמהלך הכשרתו לתפקיד הוא הצליח להשיג גיבוש לקורס חובלים ולאחר מכן התברר לו כי קיימת האופציה להגיע מהגיבוש גם לשייטת הצוללות.
לאחר הגיבוש סמל ט׳ נמצא כמתאים לשרת ביחידה אך על תנאי שיצליח לעלות חזרה לפרופיל המתאים.
לאחר כניסתו של סמל ט׳ לשירותו הסדיר בפלגות הבט״ש הוא עבר דרך ארוכה בניסיון להעלות חזרה את הפרופיל, ויום אחד לפני שיצא להפלגה עם הצוות הוא קיבל את השיחה שחיכה לה מכל: ״סמל ט׳ אנחנו שמחים לבשר שהפרופיל הצבאי שלך עלה והתקבלת רשמית לקורס הצוללן״.
סמל ט׳ ומשפחתו התרגשו מאוד והיו גאים שלמרות כל המכשולים שעמדו בדרכו אינו ויתר.

אך המסע לא הסתיים שם, וגם בקורס חווה סמל ט׳ קשיים ואתגרים רבים. קורס צוללן הוא אחר הקורסים המאתגרים והקשים ביותר, אך כמובן שגם את האתגרים שחווה שם הוא צלח לצד חבריו הטובים שעברו יחד את המסע המאתגר והמטורף וכיום הם מסיימים את קורס צוללן מחזור 125 ומצטרפים יחדיו לשייטת הצוללות. סיפורו של סמל ט׳ מוכיח את הטענה שלמרות כל המכשולים, הקשיים והאתגרים שאדם חווה בדרכו: אם הוא רוצה באמת, הכל אפשרי.

עוד כתבות בנושא

loading...